Breadcrumbs

Nadmudrite svoju glavobolju još danas

I tako ste pola noći radili, kasnite na važan sastanak i izvješće još nije gotovo. Nije čudo da imate glavobolju. 

Iscrpljujući dani i nedostatak sna savršeni su temelji za visoke razine stresa. On može dovesti do tenzijskih glavobolja, a one utječu na Vaš učinak na poslu i uzrokuju neravnotežu u tijelu. Kako biste glavobolju držali podalje od svog radnog mjesta, isprobajte sljedeće savjete.

Isplanirajte dan

Izrada popisa stvari koje trebate obaviti pomoći će Vam u sređivanju misli i postavljanju prioriteta u danu koji predstoji. Počnite određivanjem Vaših najproduktivnijih razdoblja - jeste li jutarnja ili večernja osoba? Planirajte svoj dan tako da se s najvećim izazovima uhvatite u koštac kada najbolje funkcionirate.

Smanjite glavobolju - odredite granice

Kada posao počne prožimati Vaš  privatni život, razine stresa se povećaju i glavobolje mogu postati češća pojava. Da biste održali dobru ravnotežu između posla i privatnog života, morate odrediti jasne granice. Lako je to reći, a teško izvesti? Počnite s malim koracima: ostavite računalo ugašeno kada ste kod kuće, odredite više vremena za svoj hobi, pokušajte se više viđati s prijateljima i obitelji.

Razgovarajte

Mnoga istraživanja pokazala su da razgovori s obitelji i prijateljima mogu poboljšati Vaše zdravlje. Ako je bio težak dan na poslu i osjećate se kao da Vas je pregazio tenk, nazovite dobrog prijatelja ili prijateljicu i povjerite im se. I na poslu je važno imati podršku. Prema tome, skuhajte kavu i podijelite pokoju šalu s ljudima koji se mogu osjećati isto kao Vi.

Krećite se

Ako cijeli dan sjedite za računalom, vjerojatno je  da ne vježbate dovoljno - a to je faktor koji se usko veže s glavoboljama. Istraživanje iz 2008. godine o održavanju zdravlja na radnom mjestu otkrilo je da su osobe koje vježbaju prije posla bile sretnije, produktivnije i doživljavale manje stresa. Čak i kratka šetnja za vrijeme pauze može biti dovoljna za poboljšanje Vašeg psihofizičkog stanja i smanjenje tenzijskih glavobolja.

Ne preskačite obroke

Svi znamo da je zdrava prehrana ključna za zdravlje, no ponekad je teško naći vremena za obrok. Problem je što svaki propušteni obrok smanjuje razinu šećera u krvi, što ponekad može rezultirati glavoboljom - ili je pojačati. Započnite svaki dan zdravim doručkom. Istraživanja pokazuju da to smanjuje stres i poboljšava radnu učinkovitost.

Imajte na umu i da ljudi pod stresom češće biraju visokokaloričnu hranu, koja može dovesti do raznih upala u tijelu. Pokušajte jesti što više namirnica koje su saveznici u borbi protiv boli, npr. losos, naranče ili đumbir.

Dobro se naspavajte i glavobolje će nestati

Umor je česti okidač za tenzijske glavobolje. Više sna, čak i ako se radi samo o kratkom drijemanju, može smanjiti rizik od glavobolje i osjetljivost na bol. To je zato što spavanjem opuštamo mišiće u glavi i vratu, koji su osnovni  uzrok glavobolja.

Je li Vam teško zaspati? Probajte promijeniti svoju rutinu. Odlazak na spavanje u isto vrijeme svake večeri, ili izbjegavanje konzumiranja kofeina navečer može pomoći. Možete probati novi jastuk ili promijeniti položaj za spavanje - to može smanjiti napetost u vratu i ramenima.

Provjerite svoje držanje

Bol u leđima nije jedini rezultat lošeg držanja. Čak i jednostavno postavljanje stola i stolice u pravi položaj može smanjiti rizik od glavobolja držanjem Vaših mišića opuštenima. Ergonomske stolice pomažu u održavanju prirodne krivulje kralježnice, čime se opuštaju mišići leđa, vrata i ramena.

Naprezanje mišića još više možete smanjiti podešavanjem monitora Vašeg računala (trebao bi biti u visini Vaših očiju ili malo niže). Jaka svjetla također mogu biti uzrok glavobolje pa možete pokušati koristiti zaslon koji štiti od odsjaja na svom monitoru, a svakako povremeno skrećite pogled sa zaslona kako biste odmorili oči.