Breadcrumbs

Informacije o bolovima u donjem dijelu leđa

Patite li od bolova u donjem dijelu leđa? Ako Vam Vaša bolna leđa ne dozvoljavaju da uživate u životu i da radite svoj posao, moramo Vam reći da niste jedini.

Patite li od bolova u donjem dijelu leđa? Ako Vam Vaša bolna leđa ne dozvoljavaju da uživate u životu i da radite svoj posao, moramo Vam reći da niste jedini.

Bol u donjem dijelu leđa problem je koji pogađa velik broj Hrvatica i Hrvata u nekom trenutku u životu. Simptomi mogu varirati od tupe do oštre boli ili grčeva u mišićima donjeg dijela leđa ili u srednjem ili gornjem dijelu leđa.

Dobra vijest je da je u većini slučajeva takva bol prolazna. Uz ispravne sanacijske korake, osjećat ćete se bolje kroz nekoliko dana ili tjedana. 

Za početak ozdravljenja, evo popisa najčešćih uzroka bolova u leđima, kako ih možete ublažiti i kako možete onemogućiti ozljede donjeg dijela leđa:

Što uzrokuje bolove u leđima? 

U većini slučajeva krivac za bolove u leđima je naprezanje, istegnuće ili grč u mišiću ili ligamentu u leđima. Najčešći uzroci bolova u leđima jesu:

  • nepravilno dizanje (nečega)
  • pretjerano istezanje za vrijeme dizanja, savijanja ili uvijanja
  • loš položaj tijela
  • loš položaj tijela za vrijeme spavanja ili premekani madrac
  • prekomjerna tjelesna težina
  • trudnoća
  • nedostatak vježbanja
  • stres
  • pušenje.

Najvjerojatnije je da ćete bolove u leđima iskusiti sa starenjem – najčešće se javljaju kod ljudi u dobi između 30 i 50 godina. 

Također je vjerojatnije da ćete osjetiti bol u leđima ako ne vježbate redovito i provodite mnogo vremena sjedeći za radnim stolom. No, ponekad se može dogoditi da se bolovi u leđima jave i od previše vježbanja! Treba naći pravu ravnotežu.

Kako ublažiti bolove u leđima?

Kada imate bolove u leđima, možda jedva čekate da se samo odvučete u krevet. No postoji nekoliko stvari koje možete napraviti u prva 2-3 dana od pojave bolova da biste ublažili bol u leđima i ubrzali oporavak:

  • Briga o samome sebi: stavljajte led na bolno mjesto na 20 minuta svaki sat-dva kada ste budni. U prvih nekoliko dana izbjegavajte vruće obloge, ne pijte alkohol i ne koristite masažu (čak i ako se čini ugodna). Masaža će pojačati otok i upalu tkiva. Nakon 2-3 dana možete početi koristiti vruće obloge za opuštanje mišića.
  • Ostanite aktivni: izbjegavajte nepotrebne aktivnosti, ali svakako se lagano krećite i istežite. Vježbe za donji dio leđa mogu pomoći u oporavku. Ako niste sigurni,  neka Vam Vaš fizioterapeut pokaže primjerene vježbe za istezanje i jačanje leđa.
  • Krećite se: nemojte dugo ostajati u nekom položaju (npr. za računalom, gledajući TV ili ležeći), odnosno ne više od 20-30 minuta odjednom. Što se prije budete mogli normalno kretati, to će se bolje osjećati Vaša leđa.
  • Kontrolirajte bol: jednostavan lijek protiv bolova kao što je Nurofen može Vam pomoći da ostanete aktivni jer pruža privremeno ublažavanje upale i blagih do srednje jakih bolova u donjem dijelu leđa. Ako imate preko 65 godina, uzimate druge lijekove, trudni ste ili dojite, prvo potražite savjet svog liječnika.
  • Budite pozitivni: ako Vas bolovi u leđima čine frustriranim ili nervoznim, ne dopustite da bol ovlada Vama. Jednostavne vježbe opuštanja ili disanja mogu Vam pomoći u borbi protiv boli u leđima.

Ako bolovi s vremenom ne prestanu ili se pojave i drugi simptomi (npr. vrućica, problemi s uriniranjem, slabost, utrnulost ili "iglice" u nogama), obratite se svom liječniku.

Savjeti za ublažavanje boli u leđima

Postoji nekoliko stvari koje možete napraviti kako biste smanjili rizik od ozljede donjeg dijela leđa:

  • pravilno dižite stvari i izbjegavajte teške predmete: pri dizanju koristite noge, a ne leđa
  • ne pogrbljujte se kada stojite ili sjedite
  • za stolom ili volanom tijelo držite u pravilnom položaju
  • redovito vježbajte i pazite na tjelesnu težinu
  • ako pušite - prestanite
  • nosite udobne cipele na nisku petu
  • spavajte na boku kako biste smanjili savijanje kralježnice te koristite tvrdi madrac.

Zalažemo se za zaštitu Vaših osobnih podataka. Kliknite ovdje za pregled naših pravila o zaštiti privatnosti.