Breadcrumbs

Najčešći uzroci boli

Bilo da imate 18 ili 80 godina, iskusili ste povrede i bol. Za neke vrste boli ishodište je jasno, npr. u slučaju bolnih leđa ili menstruacije. No ponekad osjećamo bol kojoj je teško odrediti izvor. Spoznaja o tome što uzrokuje česte bolove može Vam pomoći da se s njima uhvatite u koštac.

Za što uopće služi bol?

Bol je prirodan način da Vam tijelo kaže da s njime nešto nije u redu. Postoje mnogi uzroci ozljeda i bolova.

Iščašenja i uganuća

Bolovi u mišićima često se javljaju nakon intenzivnih sportskih susreta, ili nakon fizički zahtjevnih radova na radnom mjestu ili kod kuće.

Ova bol, često u vidu iščašenja i uganuća, nastaje kada se mišići, zglobovi i ligamenti koriste previše, prerano ili prečesto. Ozljede na ovom mekom tkivu obično dolaze uz upalu.

Iščašenja i uganuća također mogu biti rezultat tenzijskog stresa, lošeg položaja kod sjedenja ili krivog položaja kod dizanja stvari. Uzrok im mogu biti i dugotrajna ponavljanja nekog pokreta, npr. tipkanje ili pisanje.

Infekcija

Teško se nositi sa simptomima kašlja i prehlade kao što su drhtavica, vrućica i grlobolja. No, infekcije mogu prouzročiti i bol u tijelu. Ove boli često se opisuju kao tupe, neprestane i prisutne u cijelom tijelu.

Bolovi u mišićima mogu biti rezultat oslobađanja kemikalija od strane Vašeg imunološkog sustava u Vaše tijelo u svrhu borbe protiv zaraznih bolesti. Ove kemikalije mogu se vezati uz krajeve živaca, što šalje signale boli u Vaš mozak.

Kompleksniji  problemi

Tjelesna bol može biti rezultat kompleksnih, dugoročnih problema. Primjerice, kod boli živaca (neuropatske boli), sustavi za signaliziranje u kralježnici i mozgu mogli bi biti oštećeni. Tijelo interpretira ove čudne signale kao bol i druge osjete, npr. bockanje ili utrnulost.

Osobe koje boluju od fibromialgije mogu patiti od dugotrajnih bolova, umora i problema sa spavanjem.

Kako ublažiti tjelesnu bol?

Bol obično funkcionira kao tjelesni sustav ranog upozorenja, pa je svakako korisno stvari rješavati na izvoru boli gdje je to moguće. To u praksi može značiti reorganizaciju stvari na uredskom stolu kako biste mogli pravilnije sjediti, ili smanjenje pritiska na Vašim rukama i zglobovima.

Ako već patite od iščašenja ili uganuća:

  • Odmorite taj dio tijela.
  • Pokušajte smanjiti oticanje i upalu u prvih nekoliko dana - primijenite tzv. RICE metodu (odmor (Rest), stavljanje leda (Ice), stavljanje kompresa (Compress), podizanje  ozlijeđenog uda (Elevate)) ili uzmite lijek protiv bolova kao što je Nurofen.
  • Nakon prvih nekoliko dana, terapija toplinom može više goditi.
  • Probajte neku laganiju vježbu, recimo šetnju ili plivanje.
  • Ako imate priliku, priuštite si masažu za opuštanje napetih mišića.

Kada biste trebali biti zabrinuti zbog ozljeda i boli?

U većini slučajeva, odmor, lagano vježbanje i zdrava prehrana mogu činiti čuda za prirodno ozdravljenje. Lijekovi protiv bolova, kao što je Nurofen, mogu pomoći u privremenom olakšanju, tako da Vas bolovi ne ometaju u potpunosti.

Kod nekih ljudi stalni bolovi mogli bi biti rezultat nasljednog stanja ili dugotrajnog zdravstvenog problema kao što je šećerna bolest ili artritis.

Ako se bol nakon par dana ne povuče, nemojte je ignorirati - što prije posjetite svog liječnika ili ljekarnika.

Zalažemo se za zaštitu Vaših osobnih podataka. Kliknite ovdje za pregled naših pravila o zaštiti privatnosti.