Breadcrumbs

Vježbanje može biti bolno

Znate onaj osjećaj: pretjerali ste s vježbanjem u teretani i sad osjećate bol u mišićima za koje niste ni znali da imate. Niste jedini. Bolovi u mišićima su česti i mogu napasti bilo koji dio tijela, od vrata i ramena do nogu i stopala.

Bol u mišićima može se razviti bilo gdje - u leđima, vratu, ramenima, nogama i prsima.

Najčešći uzroci boli u mišićima

Ne morate stalno posjećivati teretanu da biste iskusili bol u mišićima. Ovu bol može uzrokovati:

  • pretjerana uporaba nekog mišića
  • svaka vrsta fizičke aktivnosti  na koju niste navikli
  • bilo kakva ozljeda (iščašenja i uganuća)
  • napetost mišića. 

Ozljede kao što su iščašenja i uganuća mogu se dogoditi uslijed vježbanja ili naprezanja preko granice na koju je naviknuto Vaše tijelo, ili zbog  nezgode kao što je pad ili sudar.

Ako Vas bole mišići u cijelom tijelu, a ne znate zašto, možda imate infekciju ili neku drugu bolest. U svakom slučaju, bilo bi dobro da posjetite liječnika.

 

Savjeti za ublažavanje boli u mišićima

Evo nekoliko stvari koje možete činiti kako biste ublažili bol u mišićima uzrokovanu ozljedom ili pretjeranom aktivnošću:

  • odmarajte zahvaćeno područje
  • stavljajte led na zahvaćeno područje nekoliko dana nakon ozljede, a zatim vruće obloge, ako je bol još uvijek prisutna nakon tri dana
  • možete isprobati i lijekove za ublažavanje boli poput Nurofena.

Za ublažavanje bolova u mišićima prouzročenih vježbom ili stresom:

  • lagano istežite tijelo
  • neko vrijeme izbjegavajte naporne i zahtjevne aktivnosti
  • koristite tehnike opuštanja poput meditacije u svrhu smanjenja napetosti u tijelu
  • možete isprobati i lijekove za ublažavanje boli poput Nurofena.

 

Najbolji način izbjegavanja boli u mišićima je  prevencija

Evo nekoliko stvari koje možete činiti u svrhu smanjenja boli u mišićima:

  • zagrijavajte se prije vježbanja i hladite/opuštajte nakon vježbanja
  • vježbajte redovito kako biste održavali svoje mišiće u dobrom stanju
  • izbjegavajte vježbanje kada ste jako umorni
  • pijte dovoljno tekućine
  • izbjegnite nezgode tako da svoje okruženje održavate čistim, odnosno nezakrčenim
  • povremeno se istegnite, posebno ako radite za stolom.

Zalažemo se za zaštitu Vaših osobnih podataka. Kliknite ovdje za pregled naših pravila o zaštiti privatnosti.