Breadcrumbs

Glavobolja najčešće ne počinje u glavi

Većina nas zna kakav je osjećaj imati glavobolju. 8 od 10 ljudi boluje od glavobolje s vremena na vrijeme. Za svoje glavobolje možete kriviti dane provedene pred računalom, preskakanje obroka ili nedostatak sna.

No, sve te stvari ne objašnjavaju izvor boli. Dolazi li bol iz glave ili je tu posrijedi nešto drugo? 

Točan izvor boli

Kada imate glavobolju, čini se kao da bol dolazi iz prednjeg dijela glave, odnosno da  ima neke veze s Vašim mozgom. Možda će Vas to iznenaditi, ali izvor boli mogao bi biti u mišićima vrata i glave. Ali kako mišić u vratu može prouzročiti bol u glavi?

To je zbog vrste boli koja se zove  reflektirajuća bol.  Reflektirajuća  bol nastaje kada Vaš mozak krivo protumači signale boli iz jednog dijela tijela i misli da dolaze iz nekog drugog dijela.

S obzirom na to da je sve u tijelu povezano, mozgu je teško odrediti od kuda točno bol dolazi. I zato, kada Vas bole mišići u vratu ili glavi, to osjećate kao glavobolju. S obzirom da imate preko 20 različitih mišića u vratu i glavi, potencijal za glavobolju je velik!

Izvor obične glavobolje

Najčešći oblik glavobolje je onaj kod kojeg osjećate kao da postoji obruč koji se steže oko Vaše glave. No mi znamo da je ta bol najvjerojatnije zbog nekog mišića negdje u Vašem vratu ili drugom dijelu glave.

Kako bol mišića u vratu ili glavi može prouzročiti glavobolju?

Možda je to zato što su mišići u Vašem vratu postali napeti i ukočeni. Kada se to dogodi, u mišiću se javljaju bolni čvorovi. Ti osjetljivi čvorovi mozgu šalju signale boli. Te signale osjećate kao stežući pritisak oko glave.

Načini kako možete upravljati glavoboljom

Postoje mnoge stvari koje možete raditi kako biste opustili bolne mišiće u glavi ili vratu - odnosno izvore glavobolje.

Oslobađanje od stresa: Ako osjećate da radite previše i pod stresom ste, tehnike opuštanja kao što su meditacija ili jednostavne vježbe disanja mogu Vam pomoći u smanjivanju stresa i opuštanju mišića. Ono što također pomaže je ostvariti ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Pokoji sastanak s prijateljima ili lagani drijemež, razine stresa mogu smanjiti na normalu.

Masaža: Sljedeći put kada dobijete upornu glavobolju, rješenje bi moglo biti u Vašim prstima. Lagana masaža bi mogla opustiti mišiće u Vašem vratu i glavi. Masaža također podiže razine endorfina – prirodnih ublažavatelja boli u tijelu koji također mogu pomoći da se općenito bolje osjećate.

Lijekovi za ublažavanje boli: Ako Vas glavobolja usporava, lijekovi za ublažavanje boli mogu Vam pomoći. Za brzo ublažavanje boli probajte Nurofen Rapid meke kapsule; ovaj lijek ublažava glavobolju na mjestu uzroka boli.  Apsorbira se u tijelo brže od običnih Nurofen tableta, ciljano napada izvor boli na dvije fronte - djelujući na mjestu gdje je bol počela te na signale boli koji putuju u Vaš mozak.